Isnin, 8 Ogos 2011

OUTFIT OF THE DAY 8 AUGUST 2011



al-kisah boring sangat, teringat nak beli tudung raya... saya bersiap2 terikah tudung..  pilih baju yang entah berapa kurun lama nyer saya sorok kat dalam lemari... nak tahu kenapa baju ni saya sorok.. sebab beberapa bulan yang lalu baju ni dah tak muat, (berat badan naik)
dah selalu saya perhatikan ni.. berat badan saya.. kadang naik, kadang menurun.. tulah saya tak nak bagi or buang baju lama saya. ada sewaktu2 nyer saya dapat pakai lagi.

berat badan saya paling kurang 42kg dan paling berat yang pernah saya alami adalah 55kg. (percaya?)
betul~ saya tak tipu..ehek :D

dan cara saya menurunkan berat badan saya adalah:

1. tidak memakan makanan di waktu malam & jika saya makan pun, saya hanya memakan buah2an seperti APPLE.

2. dan pada waktu petang kira2 jam 5, saya akan erobik, menari dan berlari mengunakan eletrik runner saya.

3. waktu pagi saya hanya mengamalkan minum nestum segelas.

4. tengah hari pulak, saya makan sedikit & tidak menambah kuantiti makanan saya. walaupun sesedap mana masakkan (tahan ajerlah)

5. jangan kurang minum air suam.. sebab kita aktif erobik, menari untuk pecahkan lemak, pada masa yang sama mengeluarkan peluh(keringat) & dalam tubuh badan kita memerlukan air. (nanti pengsan bawak hospital tambah air, sakit tu :( hm... )

so... pada yang nak diet bolehlah mencuba & ikuti cara saya bediet.. insyaallah dalam masa 2 minggu dah ada perubahan nyer..

tengoklah dalam video ni.. baju lama saya dah dapat pakai lagi :)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan